Perluker Malaysian Night?

Sejak akhir2 ni,ramai yang sibuk semacam dengan Malaysian Night,tiba-tiba terlintas jugalah dalam kepala aku,”Perluker Malaysian Night ni?”.

Dahla seolah2 setiap batch macam dah dibahagikan dengan tugas masing2 tanpa ditanya samada bersetuju ker tak nak buat.

Yang membuatkan aku bertambah pelik ialah bila Malaysian Night ni dibuat ditengah2 waktu yang boleh dikatakan masing2 sibuk dengan belajar semua.

Aku berulang kali jugalah tanya diri sendiri,”perluker Malaysian Night ni?”.

Kalau betul ada yang katakan perlu sekalipun,kan better semua kerja2 yang berkaitan Malaysian Night ni dibuat oleh orang2 yang betul2 nak particiapate dalam program tu.

Tak perlulah suka2 nak bahagikan tugas ikut batch semua.Yang betul2 sukarela nak join program ni,silalah join and buat kerja.Yang tak nak join pulak,sudilah kiranya jika sekiranya diberikan kebebasan untuk memilih samada untuk buat kerja atau tidak.

Masalah samada nak buat kerja ker tak tu bukan utama sangat bagi aku,tapi masalah seolah-olah timbul bila orang yang ditugaskan untuk bahagikan kerja untuk batch tu adalah kawan sendiri.Bila tak buat kerja kan,takut kawan tersinggung pula kan.Tu yang lecehnya….so,macam dengan berat hati dan tidak ikhlasnya terpaksalah buat.Adui…betapa benda2 macamtu menyusahkan bagi orang2 yang tak berminat macam aku ni…….

So,hopefully bila nak buat apa2 program,silalah suruh orang2 yang nak participate sahaja,bagi orang2 yang tak berminat macam aku ni,silalah diberikan pengecualiannya.

Setelah difikir-fikirkan,aku masih tak nampak keperluan Malaysian Night ni,aku harap takdelah sapa2 yang tersinggung yer.Aku tulis kat blog aku and bagi yang tak nak baca ,aku tak pernah kisah dan takkan kisah.

Masih teringat kisah silam…ehe…time 1st year dulu,dengan berat hati dan terpaksanya kena buat persembahan.Memalukan dan membuang masa….

Hopefully,akan tibalah masanya bila budak2 1st year yang akan datang ni,tidak dipaksa untuk membuat persembahan……berilah kebebasan untuk memilih………

Leave a Reply

