Ubat kuat

Agak lama xmenulis apa2,secara jujurnya,bukan sebab sibuk tapi sebab malas semata-mata.

Semalam,kali pertama aku pergi praktikal ‘surgery’,macam biasalah kalau praktikal surgery,tengok surgery lah semata2.Tak de ape sangat yang menarik,just ‘endoscopic cholecystectomy’.Buat kesekian kalinya aku tengok operation yang sedemikian rupa.Rasa2 nya kalau doktor suruh aku buat pun aku dah reti dah.Simple and sekejap jer operation tu.

Bak kata cikgu operative surgery,just cari ‘Kalot triangle’,ligate cystic artery,pastu buang jerlah gall bladder.Senang kan?’Senang’ cakap jerlah,buat xtau lagi.

Harini,akan pergi lagi ke department surgery,hopefully harini akan adalah benda yang lagi menarik.Ehe,dan harap2nya,no more ‘vasovagal syncope’,buat malu kaum jer…..membazirkan ammonia pihak hospital jer.Kih3.

(pelajar-pelajar terbiar,hospital xbukak pintu pun lagi dah datang dah,kih3)

(anak sapelah tu kan?)

Untuk surgery ni,aku rasa aku perlukan ‘ubat kuat’,ubat yang boleh menguatkan kaki aku untuk terus berdiri.Aha,sebab macam takde benda lain lagi yang boleh buat bila praktikal surgery ni.Setakat ni,benda yang aku pernah buat bila time class surgery ialah tolong kangkangkan sorang kakak tuh,doktor masukkan catheter.Tu jerlah.Yang lainnya,bila masuk je OT,berdiri jerlah tengok.

Sakit urat dibuatnya!

Leave a Reply

