nafsu syaitan di hari raya

Selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir batin kepada semua.Rasanya kali ni dah masuk kali ke-4 menyambut hari raya di perantauan.Alhamdulillah,walaupun tidak semeriah menyambutnya seperti kat Malaysia,tapi rasanya ade sedikit sebanyak hikmah dan pengajaran yang dapat bila berjauhan ngan keluarga ni.

Wardah N Faizal_058

Dalam berhari raya ni pun,ingatlah saudara2 kita yang dalam kesusahan,dalam kita duk sibuk2 ngan pelbagai juadah,kuih muih tu,janganlah terlalu berlebihan dan menjadikan nafsu syaitan sebagai ikutan.

Kalau ikutkan nafsu,memang semua jenis makanan la nak,kalau boleh semua jenis lauk pauk nak,tapi takkanlah dengan cara tu je kita nak sambut hari raya kan.Macam takde makna pulak hari raya kalau sekadar makanan yang jadi keutamaannya.

Bersederhanalah,itulah yang terbaik kan.Sederhana tapi meriah.Harapnya raya kali ini tiadalah pembaziran yang keterlaluan berlaku.

Dengan kemajuan teknologi sekarang ni,banyak membantu jugaklah terutamanya pelajar yang belajar kat oversea macam aku ni,nasib baik ade skype,dapat jugaklah telefon mama kat rumah n bergayut buat video call ngan isteri tersayang,aha…..

Nak kata sedih beraya kat oversea ni,rasanya takdelah sedih sangat,mungkin sebab dah lali kot.

Apa2 pun,selamat hari rayalah kepada semua,maaf zahir batin

One thought on “nafsu syaitan di hari raya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s