PM Turki maki Israel?

Davos World Economic Summit,seronok aku tengok bila tengok PM Turki maki si Shimon Peres.Nampakla juga macam tegas kan,tak jelas sangatla apa yang PM Turki tu cakap kan tapi padanla muka si Peres tu.Selepas ni,Turki takkan datang dah di summit kat Davos tu,tu katanya la.Betul ker tak kita tunggu dan lihat ajelah yer.

Tak kisahla Turki tu sendiri negara sekular ker apa,tapi tindakan PM dia ‘time’ tu memang berani la.Tak taulah,kalau lain yang dimaksudkan lain pula yang aku faham kan.

Harap akan lebih bersatulah dunia Islam ni kan.Turki tu sendiri berada kepada kedudukan yang strategik,yang pasti kalau Israel saje-saje cari pasal ngan Turki,rasanya banyak rugi dari untungnya.Apa-apa pun tunggu dan lihat.

Tunggu dan lihatlah,ada lagi tak PM yang seberani tu.PM Malaysia buat apa yer?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s