jim?isma?pas?karisma?pks?

JIM?ISMA?PAS?KARISMA?PKS?

    Mungkin ramai telah membaca artikel yang ditulis oleh Ustaz Asrizal yang bertajuk ,’’Kenapa anda berdakwah siri 3(saya nak jadi wakil!)’’.Kepada yang telah membacanya mungkin anda sedikit sebanyak telah melupainya dan kepada yang belum membacanya mungkin anda boleh membuka hati untuk membacanya.

http://saifulislam.com/?p=944

    Sekadar ingin berkongsi sahaja.Aku bukanlah orang yang layak rasanya untuk berkata apa-apa tentang jemaah atau yang sewaktu dengannya.Hanyalah sedikit perkongsian sahajalah yang mampu aku tawarkan.

     Mungkin ada segelintir yang kurang bersetuju tentang artikel tersebut,namun kebenarannya tetap ada.Aku hanya bercakap tentang apa yang aku alami sahaja.

Contohnya,’’*** lebih baik sebab pas kurang tarbiah’’,aku sering mendengar isu ini ditimbulkan,diucapkan berulang-ulang kali.Diucapkan kepada aku,diucapkan kepada junior dan perkara tersebut terus-terusan diucapkan dan diulang-ulang perbuatan tersebut tanpa rasa bersalah walau sekelumit sekalipun.Perkara tersebut kurang selari dengan kehendak akal aku dan sedikit sebanyak menyalahi kehendak hati aku.Aku kurang pasti,apakah yang mereka akan dapat dengan menceritakan kelemahan pihak lain bagi meraih sokongan bagi pihak mereka.Adakah sekadar dijadikan modal untuk perbualan?Adakah memang ikhlas?

     Walaupun ikhlas,rasanya kurang tepatlah cara yang digunakan itu.

MEMPERSOALKAN KEPUTUSAN ORANG LAIN

    Bagi aku,setiap orang ada kecenderungan untuk memilih apa yang dirasakan sesuai dengan diri dia.Namun,ada segelintir pihak masih suka mempersoalkan keputusan yang orang lain buat.Seolah-olah HANY A  cara kerja mereka yang betul dan HANYA program mereka yang bagus.

‘’Apa yang kau dapat dengan pergi ke sana’’,antara ayat yang digunakan.

    Bagi aku,matlamat kita adalah satu,namun sedikit perbezaan dalam cara kerja merupakan lumrah.Saling melengkapi antara satu sama lain.Aku tidak nampak apakah keperluan dalam terus-terusan mempersoalkan tindakan orang lain tanpa asas yang kukuh.

Ada setengah orang,siap ‘’repot’’ kat ustaz lagi,budak ni tak pergi ‘’program’’ kat ‘’sini’’ tapi pergi ‘’program lain’’ dekat sana.Bila dah sampai tahap tu,bagi aku,no komenla.

Bacalah ‘’artikel tu’’ dengan teliti,aku sekadar ingin berkongsi sahaja,baca sekali dengan komen-komennya sekali.Aku bukanlah penyokong kuat sesiapa.Anggaplah aku ‘’neutral’’ buat seketika.Ehe.Bagi aku artikel yang ditulis oleh Ustaz Asrizal tu memang realiti yang berlaku.Sangat bernas!5 bintang!

p/s:aku pun tak pi program kat ‘’sini’’J,maybe nak cari yang kat ‘’sana’’ juga kot.

Leave a Reply

